Η Meta έχει βάλει ως στόχο να «γυρίσει το καράβι» ακολουθώντας το trend του short form video που καθιέρωσε το Tik Tok, ανακοινώνοντας την κυκλοφορία των Reels παγκοσμίως.
Εξίσου σημαντικό σημείο στην επίσημη ανακοίνωση είναι η δέσμευση της εταιρίας να στηρίξει και να προσελκύσει τους δημιουργούς με περισσότερα χρηματικά κίνητρα, στο οποίο συνεισφέρουν και τα δύο νέα ad placements που θέλει να καθιερώσει.
Τι είναι τα Reels;
Τα Reels είναι η απάντηση της Meta στο TikTok, το δημοφιλές application δημιουργίας και διαμοιρασμού μικρών βίντεο, και τα είδαμε για πρώτη φορά στο Instagram το καλοκαίρι του 2018, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει πλήρως στη χώρα μας.
Στην ουσία είναι η νέα δυνατότητα που μας δίνει το Instagram αλλά πλέον και το Facebook, να φτιάξουμε μικρά ψυχαγωγικά βίντεο κάτω των 60 δευτερολέπτων χρησιμοποιώντας τον ενσωματωμένο video editor.
Τα Reels εμφανίζονται σε νέα placements μέσα στο κάθε application, και χρησιμοποιούν interface και αλγόριθμο παρόμοιο με αυτόν του TikTok, παρέχοντας απλόχερα περισσότερη οργανική απήχηση στους δημιουργούς τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως η τελευταία φορά που η εταιρία έκανε μία τόσο «προκλητική» αντιγραφή και λανσάρισμα τέτοιας δυναμικής, ήταν με την εισαγωγή των Stories το 2016, feature που αντέγραψε από το Snapchat!
Τι συμβαίνει με τα Facebook Reels;
Τα Facebook Reels τώρα είναι απευθείας μεταφορά των Instagram Reels με τον Adam Mosseri (CEO of Instagram) μάλιστα να ανακοινώνει πως σύντομα θα είναι δυνατό το crossposting από τη μία πλατφόρμα στην άλλη!
Το Facebook app έχει εξελιχθεί σε μία εφαρμογή ποικίλων χρήσεων, με πολλές επιλογές. Οι χρήστες λοιπόν θα μπορούν να τα βρουν:
✅ Στα Stories
✅ Στη καρτέλα Watch
✅ Σε νέο χώρο πάνω από το Feed
✅ Σαν προτεινόμενες αναρτήσεις στο Feed (suggested)
Σύμφωνα με τον Ζάκεμπεργκ, τα Reels είναι το πιο φιλόδοξο και ανερχόμενο φορμάτ αυτή τη στιγμή στα apps της Meta, και η εταιρία σκοπεύει να συνεχίζει να επενδύει σε αυτά.
Για αυτό το λόγο θέλει να δώσει περισσότερα κίνητρα στους δημιουργούς περιεχομένου με τα εξής χρηματοδοτικά εργαλεία:
✅ Reels Play Bonus Program
✅ In-Stream Ads
✅ Ad Revenue Share (banner ads & sticker ads)
✅ Stars (community donations)
✅ Fan Support (community subscriptions)
Ποια είναι η δυναμική τους και τι περιμένουμε για το μέλλον;
Στις ανακοινώσεις τους οι Zuck και Mosseri αναφέρονται πάντα στην προσέλκυση των «young adults», αποφεύγοντας στρατηγικά να αναφερθούν στο teenage κοινό ίσως για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας, αλλά και γιατί πιθανόν να μη θέλουν να κοντραριστούν άμεσα με το Tik Tok στο συγκεκριμένο κοινό.
Για να το θέσουμε απλά, το Facebook έχει πιο ώριμο ηλικιακά κοινό και το Instagram γίνεται ολοένα και λιγότερο ελκυστικό για τις εφηβικές ηλικίες αν και ακόμα το χρησιμοποιούν κυρίως για να έχουν επαφή με τους αγαπημένους τους influencers.
Αυτό που φαίνεται πως προσπαθούν ρεαλιστικά να πετύχουν λοιπόν είναι να προσελκύσουν τους 25άρηδες και άνω δημιουργούς περιεχομένου ευελπιστώντας πως θα κρατήσουν ένα πολύ καλό, monetizable κοινό τόσο σε facebook όσο και σε Instagram.
Και σε 4-5 χρόνια, στο transition στο «metaverse», ευελπιστούν να έχουν τη δυναμική να ξανακερδίσουν τα νεανικά κοινά με κάποιο νέο cool προϊόν (έστω υπό τη μορφή acquisition όπως έγινε με το instagram παλαιότερα ). Είμαστε λοιπόν σε μία μεταβατική περίοδο όπου χτίζονται οι υποδομές της επόμενης 10ετίας, και παρακολουθούμε την εξέλιξη των πραγμάτων με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον