Το Digital Services Act φέρνει τα πάνω κάτω στις ψηφιακές πλατφόρμες στην Ευρωπαϊκή Ένωση!

3 νέα creator features αλλάζουν το Instagram!

Dark Light

Ο ευρωπαϊκός νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) πήρε τη τελική του μορφή το Σάββατο της Ανάστασης και εισάγει νέους κανόνες για όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες που εξυπηρετούν Ευρωπαίους πολίτες.

Τι περιλαμβάνει το Digital Services Act;

Ο στόχος του DSA είναι η «διασφάλιση ενός ασφαλούς και υπεύθυνου διαδικτυακού περιβάλλοντος».

Όπως υποστηρίζει η επίσημη ανακοίνωση:

«Για πρώτη φορά, ένα κοινό σύνολο κανόνων σχετικά με τις υποχρεώσεις και τη λογοδοσία των διαμεσολαβητών στην ενιαία αγορά θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για την παροχή διασυνοριακών ψηφιακών υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο προστασίας σε όλους τους χρήστες, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους στην ΕΕ.»

Συγκεκριμένα, στοχεύει στα εξής:

✅Την καλύτερη προστασία των καταναλωτών και των θεμελιωδών τους δικαιωμάτων στο διαδίκτυο

✅Την προώθηση της καινοτομίας, της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας

✅Την καθιέρωση ισχυρής διαφάνειας και σαφούς πλαισίου λογοδοσίας για τις διαδικτυακές πλατφόρμες

Ποιες είναι οι συνέπειες της ψήφισης του DSA;

Με την ψήφιση και εφαρμογή του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες έρχονται νέες αλλαγές και μεγαλύτερη «αστυνόμευση» των κοινωνικών δικτύων (και όχι μόνο), δηλαδή:

✅Οι πλατφόρμες θα πρέπει να αντιδρούν πιο γρήγορα στο παράνομο περιεχόμενο, προϊόντα & υπηρεσίες

✅Να επιθεωρούν πιο επιθετικά την παραπληροφόρηση (δηλ. τα fake news)

✅Να ξεκαθαρίζουν πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του personalized feed που προσφέρουν στους χρήστες της πλατφόρμας τους!

Ειδικά τις επιδράσεις του τελευταίου τις βλέπουμε ήδη σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το Twitter, όπου εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα (στην περίπτωση του Instagram πολύ πρόσφατα), έχουμε πλέον την επιλογή να χρησιμοποιούμε και χρονολογικά feed, κάτι το οποίο αναμένεται να προωθήσει ο νόμος DSA.

Οι μικρότερες tech εταιρίες αναμένεται να έχουν περισσότερο χώρο για να «ελιχθούν», ωστόσο οι μεγάλες εταιρίες όπως η Meta και η Google θα αντιμετωπίσουν την οργή των ευρωπαϊκών οργάνων σε περίπτωση που αργήσουν να ανταποκριθούν. Ο νόμος πρέπει να καθαρογραφεί και να ψηφισθεί (τυπικά), και οι εταιρίες θα πρέπει να έχουν προσαρμοστεί εντός 15 μηνών ή μέχρι τον Ιανουάριο του 2024, όποιο έρθει πρώτο.