Instagram: Τα Μυστικά του Αλγορίθμου για Μέγιστη Απήχηση (2023)

Instagram Broadcast Channels: Το νέο παιχνίδι των Creators

Greeks, Influencers & Social Media: An up-to-date Whitepaper

Dark Light

Θες να μάθεις πως λειτουργεί η πλατφόρμα του Instagram, και συγκεκριμένα πώς σερβίρει περιεχόμενο στους χρήστες; Βρίσκεσαι στο κατάλληλο άρθρο.

Το άρθρο αυτό έρχεται σαν συνέχεια του άρθρου μας “Έτσι θα κατακτήσετε τον αλγόριθμο του Instagram, και είναι πλήρως ανανεωμένο για το 2023.

Ξεκινώντας, πρέπει να επισημάνουμε ότι το Instagram ενσωματώνει μια ποικιλία από αλγορίθμους, ο καθένας εξατομικευμένος για να βελτιστοποιήσει και να προσωποποιήσει την εμπειρία κάθε χρήστη στην εφαρμογή.

Είτε πρόκειται για το Feed, τα Stories, το Explore και τα Instagram Reels, κάθε ενότητα λειτουργεί με έναν μοναδικό αλγόριθμο που διαμορφώνεται από συγκεκριμένες συμπεριφορές των χρηστών:

  • Το Instagram Feed έχει ως στόχο να σας κρατάει ενήμερους για το πιο δημοφιλές περιεχόμενο.
  • Τα Instagram Reels έχουν ως στόχο να σας διασκεδάσουν/ψυχαγωγήσουν
  • Το Instagram Explore έχει ως στόχο να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε νέα πράγματα.

Στην αρχή του καλοκαιριού του 2023, ο CEO του Instagram Adam Mosseri, μας έδωσε μια πιο λεπτομερή ματιά σε αυτούς τους αλγορίθμους με ιδιαίτερη έμφαση στο πώς κατατάσσεται το περιεχόμενο.

Ας αναλύσουμε αυτές τις αλλαγές όπως μας τις ανακοίνωσε επισήμως η πλατφόρμα, και να ερμηνεύσουμε πώς θα τους χρησιμοποιήσετε για την ανάπτυξη του λογαριασμού σας!

Instagram Stories: Πώς σερβίρει περιεχόμενο ο αλγόριθμος τους;

Οι ιστορίες προσφέρουν μια πλατφόρμα για τους χρήστες να μοιραστούν καθημερινές στιγμές και να αναπτύξουν πιο στενή σχέση με τα άτομα και τα ενδιαφέροντα που αγαπούν.

Ο αλγόριθμος του Instagram προβλέπει το ενδιαφέρον που μπορεί να δείξετε για μία ιστορία βασισμένο στην πιθανότητα να την ανοίξετε, να αντιδράσετε ή να απαντήσετε σε αυτή.

Τα σημαντικότερα σήματα που λαμβάνει υπόψιν ο αλγόριθμος περιλαμβάνουν:

  1. Το ιστορικό προβολής ιστοριών που έχετε με τον δημιουργό
  2. Το ιστορικό αλληλεπίδρασης με τον δημιουργό
  3. Τη σχέση σας με τον δημιουργό (όπως το αν ανταλλάσσετε DMs )

Τι κρατάμε για τις ιστορίες:

Οι ιστορίες ΔΕΝ είναι το μέρος για να μας ανακαλύψει ο κόσμος, αλλά για να συσφίξουμε τις σχέσεις με το κοινό μας.

Για να βελτιστοποιήσετε την απήχηση των ιστοριών, επικεντρωθείτε στη δημιουργία πραγματικής σύνδεσης με το κοινό σας.

Η απόδοση των ιστοριών σας εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το επίπεδο της σύνδεσης και της αλληλεπίδρασης που έχετε με τους ακολούθους σας.

InstagramFeed: Πώς διαλέγει το περιεχόμενο που θα σερβίρει ο αλγόριθμος;

Το Feed του Instagram είναι μια εξατομικευμένη μίξη περιεχομένου από λογαριασμούς που ακολουθείτε καθώς και από εκείνους που μπορεί να σας ενδιαφέρουν (το «προτεινόμενο περιεχόμενο»).

Περιλαμβάνει περιεχόμενο σε φορμάτ βίντεο, φωτογραφίες, carousels και διαφημίσεις, το οποίο όπως θα δούμε μπορεί να δουν οι ακόλουθοί μας, αλλά να καταλήξει και σε νέους χρήστες μέσω των hashtags, των «προτεινόμενων δημοσιεύσεων», αλλά και της καρτέλας explore (όπως θα δούμε στη συνέχεια).

Ο αλγόριθμος σερβίρει περιεχόμενο λαμβάνοντας υπόψιν τις πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις που μπορεί να σας ενδιαφέρουν, βασισμένες στις αλληλεπιδράσεις σας, καταλαβαίνοντας μάλιστα ποιο είδος φορμάτ μπορεί να σας αρέσει περισσότερο!

Το Instagram προσπαθεί να προβλέψει αν θα:

  • Αρέσει η δημοσίευση
  • Σχολιάσετε σε αυτή
  • Την μοιραστείτε
  • Την αποθηκεύσετε
  • Καταναλώσετε όλο το περιεχόμενο (χρόνος παρακολούθησης)
  • Θα μπείτε στο προφίλ του δημιουργού

Αυτές οι προβλέψεις βασίζονται σε σήματα τα οποία έχουν να κάνουν με:

  1. το ιστορικό των αλληλεπιδράσεών σας,
  2. τις πληροφορίες της δημοσίευσης
  3. τη δραστηριότητα άλλων χρηστών στη δημοσίευση

Τι κρατάμε για το Feed:

Δημοσιεύστε περιεχόμενο που ενθαρρύνει τους ακολούθους σας να αλληλοεπιδράσουν με την ανάρτηση, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απαντήσουν, να σχολιάσουν ή να κάνουν share/save τις δημοσιεύσεις σας.

Δώστε βάση στο περιεχόμενο που ανεβάζετε σύμφωνα με το τι ενδιαφέρει τους ακολούθους σας, καθώς και τι συναισθήματα και δράσεις αυτό θα προκαλέσει.

Μην ανεβάζετε απλά για να ανεβάζετε.

Instagram Reels: Πώς σερβίρει τα βίντεο η καρτέλα/ροή τους;

Το Instagram επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στα βίντεο Reels, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να δημιουργήσουν και να παρακολουθήσουν περισσότερο περιεχόμενο σε βίντεο.

Όπως το TikTok, έτσι και τα Reels επιβραβεύουν τη δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση με έναν ξεχωριστό, σύγχρονο αλγόριθμο προτάσεων.

Αυτό που ξεχωρίζει την καρτέλα των Reels είναι πως ο αλγόριθμος σερβίρει κατά κύριο λόγο φρέσκο περιεχόμενο στους χρήστες, βοηθώντας έτσι τους λογαριασμούς με τα πιο ενδιαφέρονται βίντεο να αναπτυχθούν οργανικά!

Οι προβλέψεις που κάνει ο αλγόριθμος για να σας σερβίρει βίντεο είναι:

  • Αν θα δείτε όλο το βίντεο
  • Το βίντεο να αρέσει σε εσάς βάση των προτιμήσεών σας
  • Να μοιραστείτε το βίντεο
  • Να σχολιάσετε
  • Να πατήσετε το audio  

Τα κύρια σήματα που καθορίζουν αυτές τις προβλέψεις είναι:

  1. Η δραστηριότητά σας
  2. Εάν έχετε αλληλοεπιδράσει ξανά με το δημιουργό
  3. Πληροφορίες για το reel αυτό όπως δημοφιλία και περιεχόμενο
  4. Πληροφορίες για το δημιουργό όπως αριθμός ακολουθών και βαθμός αλληλεπίδρασης

Πώς θα εκτοξεύσετε την απήχησή σας με τα Reels:

Τα βίντεο Reels απαιτούν δημιουργικότητα και άμεση αλληλεπίδραση από τους χρήστες.

Επομένως, επικεντρωθείτε στη δημιουργία περιεχομένου που θα κρατήσει τους χρήστες να παρακολουθούν έως το τέλος του βίντεο (ή να το δουν πολλές φορές αν είναι μικρό), και να αλληλοεπιδράσουν μαζί του.

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα να ενσωματώσετε τεχνικές storytelling στο βίντεο, και να ζητάτε από τους θεατές να κάνουν μια δράση (call to action) στο τέλος του βίντεο, πχ. απευθύνοντάς τους μια ερώτηση.

Αποφύγετε αυτές τις παγίδες όταν φτιάχνετε Reels!

Η πλατφόρμα ΜΕΙΩΝΕΙ την ορατότητα ορισμένων Reels όταν εντοπίζει συγκεκριμένα πράγματα όπως:

  1. Χαμηλή ανάλυση βίντεο
  2. Υδατογραφήματα
  3. Πάρα πολύ κείμενο μέσα στο βίντεο
  4. Μη πρωτότυπο περιεχόμενο

Αν θέλετε λοιπόν να μεγιστοποιήσετε την απήχηση των Reels σας και να αποκτήσετε virality σε αυτά, ακολουθήστε τις προτάσεις μας παραπάνω αποφεύγοντας τα 4 σημεία που μόλις αναφέραμε!

Η Humble φέρνει το TikTok Studio

Η Humble, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της αγοράς, έχει ήδη δημιουργήσει ένα εξειδικευμένο content studio για παραγωγή περιεχομένου σύντομων βίντεο αποκλειστικά για TikTok και Reels!

Η δημιουργική ομάδα TikTok της Humble παρακολουθεί τα trends στο μέσο, τους influencers και δημιουργεί video content που κάνει τα brands “TikTok natives”.

Η προσέγγιση μας αφορά τους τομείς:

  • Always on Content Strategy
  • Campaign planning & Management
  • Influencer Management
  • Content Creation

Θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες και case studies εδώ!

Αποκωδικοποιώντας τον Αλγόριθμο του Explore

Η καρτέλα «Explore» έχει ως στόχο να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε νέο περιεχόμενο (διαφόρων φορμάτ) από λογαριασμούς που δεν ακολουθείτε (και αντίστοιχα να σας ανακαλύψουν).

Ο αλγόριθμος καθορίζει ένα σύνολο αναρτήσεων και τις ταξινομεί βάσει του εκτιμώμενου επιπέδου ενδιαφέροντος για εσάς, όπως στο Feed και στα Stories.

Τα κρισιμότερα σήματα που καθορίζουν την επιλογή των προτάσεων περιλαμβάνουν:

  • Πληροφορίες για την ανάρτηση: Αυτές περιλαμβάνουν δείκτες δημοτικότητας, όπως τα like, τα σχόλια, τα shares και τα saves. Αυτοί οι δείκτες έχουν σημαντικότερο ρόλο στο Explore από ότι στο Feed.
  • Η δραστηριότητά σας στο Explore: Οι προηγούμενες αλληλεπιδράσεις στο Explore βοηθούν να προσαρμοστεί περιεχόμενο παρόμοιο με αυτό που σας αρέσει.
  • Η ιστορία της αλληλεπίδρασής σας με τον δημιουργό (αν είχατε).
  • Πληροφορίες για τον δημιουργό: Η αλληλεπίδραση που έχει ο κόσμος με το δημιουργό τις τελευταίες εβδομάδες

Πώς θα πάρουν μια θέση οι αναρτήσεις σου στο explore χρηστών;

Η συνταγή εδώ δεν αλλάζει σε σχέση με ό,τι έχουμε δει στο Feed, ωστόσο θα πούμε ότι μετράνε αρκετά και οι σχέσεις σας με άλλους λογαριασμούς.

Αν έχετε συνάψει σχέσεις με άλλους μεγαλύτερους λογαριασμούς που μπορούν να σας μοιράσουν στο κοινό τους, θα αποκτήσετε μια δυναμική που μπορεί να σας εντάξει στην καρτέλα explore.

Πώς δουλεύει η αναζήτηση (search) στο Instagram;

Σε μία αναλυτικότατη ενημέρωση η εταιρία θέλησε να ξεκαθαρίσει πως λειτουργεί η καρτέλα της αναζήτησης, για να σας βοηθήσει να οργανώσετε το περιεχόμενό σας με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να σας ανακαλύψουν πιο εύκολα!

Όταν αναζητάτε λοιπόν κάτι, ο αλγόριθμος σας σερβίρει αποτελέσματα σύμφωνα με:

  • Τι βάζετε στην αναζήτηση: Αναμφίβολα οι λέξεις που ψάχνετε αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο. Ο αλγόριθμος ψάχνει τα σχετικά usernames, bios, captions, hashtags και τοποθεσίες
  • Τη δραστηριότητά σας: Λογαριασμούς που ακολουθείτε, αναρτήσεις που είδατε καθώς και πώς έχετε διαδραστεί με αυτά στο παρελθόν.
  • Σήματα σχετικά με τις αναρτήσεις: Όταν υπάρχουν πολλά αποτελέσματα, ο αλγόριθμος ξεχωρίζει τα πιο trending ή τα πιο σημαντικά βάζει των υπολοίπων signals.

Πώς θα εμφανίζεσαι ΕΣΕΙΣ στην αναζήτηση;

Με αυτούς τους τρόπους θα αυξήσεις τις πιθανότητες να βγαίνετε ψηλά για συγκεκριμένες αναζητήσεις:

  • Χρησιμοποιήστε τα σωστά keywords στο όνομα και το username: Όπως είδαμε το text είναι το κυριότερο στοιχείο στην αναζήτηση, συνεπώς συμπεριέλαβε τα πιο ισχυρά, στοιχεία του brand σας οπωσδήποτε εκεί!
  • Συμπεριλάβετε τα σχετικά keywords, αλλά και την τοποθεσία σας στο bio: Τα keywords που σε ενδιαφέρουν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο bio, και το ίδιο ισχύει και για την τοποθεσία σου αν η επιχείρησή σου έχει φυσικό location!
  • Βάλτε τις λέξεις κλειδιά και τα σωστά hashtags ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, όχι σε σχόλια:

“Για να εμφανιστεί η ανάρτησή σου στην αναζήτηση, τοποθέτησε τα keywords και τα hashtags εκεί, ΟΧΙ στα σχόλια!”

Τάδε έφη ο Adam Mosseri, Head of Instagram, οπότε τέλος τα hashtags στο πρώτο comment!

Τέλος, μη ξεχνάτε να “ντύνετε” τις εικόνες και τα βίντεο που ανεβάζετε από εδώ και πέρα με σχετικό alt text.

Γενικότερα, είναι ξεκάθαρο πως και στο facebook/instagram marketing οφείλουμε να “κλέψουμε” μερικά όπλα από την φαρέτρα των SEO specialists!

Τι ισχύει για τα Recommendation Guidelines;

Οι Οδηγίες Προτάσεων του Instagram ελέγχουν το περιεχόμενο που προτείνεται σε μέρη όπως το Explore, τα Reels, το Search και οι Προτεινόμενες Δημοσιεύσεις.

Αυτές οι οδηγίες λειτουργούν για να φιλτράρουν πιθανώς ευαίσθητο ή προσβλητικό περιεχόμενο, δημιουργώντας ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες.

Με πάνω από το 30% των αναρτήσεων να είναι προτεινόμενες στο μέσο Feed, τότε συνειδητοποιούμε πόσο σημαντικό είναι οι αναρτήσεις μας να ακολουθούν τα Recommendation Guidelines!

Τι ισχύει για το ShadowBan στο Instagram;

Το φαινόμενο της “απόκρυψης” στο Instagram συχνά παρεξηγείται, με κάποιους να θεωρούν ότι το Instagram πρόθεση του είναι να περιορίσει την εμβέλεια ορισμένου περιεχομένου.

Ωστόσο, ο σκοπός του Instagram είναι να βελτιώσει την εμβέλεια των δημιουργών, όχι να την περιορίσει. Ο Adam Mosseri διέψευσε τον δημοφιλή μύθο γύρω από την απόκρυψη, επιβεβαιώνοντας ότι το Instagram δεν περιορίζει την εμβέλεια για να προκινήσει τις διαφημίσεις.

Αντιμετωπίζοντας αυτές τις ανησυχίες, το Instagram έχει αυξήσει τη διαφάνεια μέσω χαρακτηριστικών όπως η Κατάσταση Λογαριασμού, η οποία βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν την επιλεξιμότητα του περιεχομένου τους για προτάσεις και παρέχει τη δυνατότητα αναίρεσης των αποφάσεων.

Ποιες είναι οι προτάσεις του Adam Mosseri;

Αν και ο Mosseri αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, προτείνει μερικές στρατηγικές που φαίνεται να λειτουργούν:

  • Εξερευνήστε νέο περιεχόμενο
  • Εξετάστε τα δεδομένα (insights) για να κατανοήσετε τι λειτουργεί
  • Συνεργαστείτε με άλλους δημιουργούς (πχ. με το collaborator feature)
  • Επικεντρωθείτε στο πρωτότυπο περιεχόμενο

Οι τελευταίες δύο προτάσεις είναι ζωτικής σημασίας. Το Instagram έχει ως στόχο να ξεχωρίζει ανάμεσα σε δημιουργούς πρωτότυπου περιεχομένου και συλλέκτες περιεχομένου (μοιράζουν ήδη υπάρχον περιεχόμενο), ανταμείβοντας τους πρώτους με μεγαλύτερη εμβέλεια.

Η συνεργασία με άλλες σελίδες παρόμοιου μεγέθους και ακροατηρίων, ιδιαίτερα μέσω collaborative reels, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την ανάπτυξή σας, ειδικά όταν συνδυάζεται με υψηλής ποιότητας πρωτότυπο περιεχόμενο.

Λογικό, αν σκεφτείτε πως έχετε την ευκαιρία να εμφανιστείτε στους ακολούθους ενός άλλου λογαριασμού, αλλά και να σας προτείνει ο αλγόριθμος σε φρέσκο κόσμο μέσα από το Reels tab!

Το να κατανοήσετε πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την εμπειρία σας και να φτάσετε σε μεγαλύτερο κοινό. Αναπτύξτε περιεχόμενο που προωθεί την αλληλεπίδραση, ενθαρρύνετε τους χρήστες να αναλάβουν δράση, και διατηρείτε την επαφή με το κοινό σας.