Τι αρέσει στον “αλγόριθμο” του Instagram?
Σε μία πραγματικά μακροσκελή, λεπτομερή ανάρτηση, το Instagram προσπάθησε να μας ενημερώσει για τη λειτουργία των αλγορίθμων της. Ειδικά τώρα με την επιθετική προώθηση του Instagram Shop, προσπαθεί να διασαφηνίσει τις διαδικασίες και να λύσει τις απορίες των διαφημιζόμενων και των δημιουργών περιεχομένου.
Με αυτόν τον τρόπο άλλωστε, κερδίζουν όλοι: οι επιχειρήσεις και οι δημιουργοί θα έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο, και να διαφημιστούν καλύτερα, και φυσικά η πλατφόρμα θα έχει αυξημένα έσοδα από διαφημίσεις και καλύτερο περιεχόμενο για την εμπειρία των χρηστών.
Πώς επιλέγεται το περιεχόμενο που εμφανίζεται στο Feed και τα Stories;
Η ίδια η εταιρία μας ξεκαθαρίζει πως οι αλγόριθμοι επιλογής αναρτήσεων σε Feed αλλά και Stories δουλεύουν με παρόμοιο τρόπο, επιλέγοντας μέσα από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, ποιες να δείξουν. Ο μηχανισμός, λειτουργεί ως εξής:
1. Αντλεί πληροφορίες από την ανάρτηση (engagement/content/time of posting)
Τα σήματα αυτά δείχνουν το πόσο δημοφιλής είναι μια ανάρτηση, σκεφτείτε πχ. πόσα άτομα πάτησαν like. Αντλούνται επίσης και πιο συγκεκριμένα στοιχεία για το ίδιο το περιεχόμενο, όπως το πότε δημοσιεύτηκε, πόσο μεγάλο είναι για βίντεο, και σε ποια τοποθεσία γυρίστηκε.
Ένα τέτοιο παράδειγμα μπορεί να είναι και η πρόσφατη δυνατότητα προσθήκης αυτόματων υποτίτλων σε stories!
2. Πληροφορίες και ιστορικά στατιστικά του λογαριασμού
Αυτό βοηθάει τον αλγόριθμο να κατανοήσει το πόσο ενδιαφέρον μπορεί να είναι το άτομο που δημοσιεύει το post, γενικότερα για τους ακολούθους, βλέποντας για παράδειγμα το πόσο engagement σημειώνει το συγκεκριμένο άτομο (ο συγκεκριμένος Instagram λογαριασμός για να ακριβολογούμε) με το κοινό του. Αν για παράδειγμα ένα συγκεκριμένο προφίλ καταγράφει υψηλό engagement σε κάθε ανάρτησή του, τότε και κάθε επόμενη ανάρτηση θα είναι πιο πιθανό να καταγράψει μεγάλο reach (θα το προβάλει σε περισσότερο κόσμο), σε σχέση με ένα προφίλ που κάθε του ανάρτηση παρουσιάζει χαμηλότερο engagement.
3. Τη δική μας δραστηριότητά στο λογαριασμό, γενικά
Το Instagram παρακολουθεί τη δική μας δραστηριότητα στο feed (όπως το που κάνουμε likes, shares, saves) και αυτό βοηθά τον αλγόριθμο να κατανοήσει τι μπορεί να μας ενδιαφέρει.
4. Σχέση & Interactions του προβαλλόμενου λογαριασμού με τον δικό σου
Ο αλγόριθμος του Instagram επίσης κοιτάζει το κατά πόσο εσύ έχεις αλληλεπιδράσει στο παρελθόν με έναν λογαριασμό που δημοσιεύει ένα post. Όσο περισσότερο έχεις αλληλεπιδράσει (πχ είδες τα stories του, έκανες like, interactions, save) τόσο πιθανότερο να σου εμφανίσει τα posts από τον συγκεκριμένο λογαριασμό.
Επίσης αναφέρεται πως:
- Δημιουργούνται predictions σε σχέση με το ποιο content σου αρέσει βάσει των δικών σου likes, comments, shares, ακόμα και από τις αποθηκεύσεις
- Αποφεύγονται οι συχνές επαναλήψεις στο feed σου από τα ίδια accounts
Τι είναι η καρτέλα «Explore» και πώς διαλέγει περιεχόμενο;
Η καρτέλα αυτή περιέχει προτάσεις αναρτήσεων από λογαριασμούς που δεν ακολουθούμε, και συνεπώς μας προτείνεται «εκτός του δικτύου» content, βάσει συγκεκριμένης λογικής του αλγορίθμου, η οποία αποφασίζει τι είναι δημοφιλές και αρεστό, και άρα πιθανό να αρέσει και σε εμάς, σύμφωνα πάντα και με τις δικές μας προτιμήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η καρτέλα αυτή περιέχει οργανικές, trending αναρτήσεις, αλλά και διαφημίσεις.
Ας δούμε καταρχάς πως δουλεύει γενικά το Explore:
- Περιέχει πάντα φρέσκο περιεχόμενο από accounts που δεν ακολουθείς
- Ψάχνει για posts που θα προκαλέσουν παρόμοια interactions με αυτά που κάνετε στο feed σας (likes, shares, SAVES)
Τα πιο σημαντικά signals για επιλογή posts ωστόσο είναι:
1. Πληροφορίες & interactions σε ένα post
Εδώ εξετάζει πόσο δημοφιλής φαίνεται να είναι μια ανάρτηση από ενδείξεις όπως likes, σχόλια, shares και saves. Η συχνότητα και η πυκνότητά τους έχει μεγαλύτερη σημασία στην καρτέλα Explore από ότι στο Feed ή στα Stories!
2. Εάν είχατε κάνει ποτέ κάποιο interaction μαζί του
Πιθανότατα η ανάρτηση κοινοποιήθηκε από κάποιον που δεν ξέρετε, αλλά εάν έχετε αλληλεπιδράσει μαζί του ποτέ στο παρελθόν, λαμβάνεται υπόψιν.
3. Τα δικά σας παλιά interactions στο Explore
Αυτά είναι ενδείξεις ενδιαφέροντος όπως οι αναρτήσεις που σας άρεσαν, αποθήκευσατε ή σχολίασατε, καθώς και οι αλληλεπιδράσεις σας σε αναρτήσεις στο Explore στο παρελθόν.
4. Πληροφορίες/ιστορικά στατιστικά του λογαριασμού που προβάλλεται γενικά
Αυτά είναι ενδείξεις όπως πόσες φορές άλλα άτομα έχουν αλληλεπιδράσει με το συγκεκριμένο λογαριασμό τις τελευταίες εβδομάδες (ή αλλιώς το engagement του λογαριασμού), για να βοηθήσουν στην εύρεση ενδιαφέροντος περιεχομένου από ένα ευρύ φάσμα ατόμων.
Πώς θα επηρεάσετε άμεσα τα signals
Και όμως με συγκεκριμένες κινήσεις μπορούμε να έχουμε άμεση επίδραση στο τι θα μας προβάλλει ο αλγόριθμος, τουλάχιστον σε ένα βαθμό! Συγκεκριμένα:
- Επιλέξτε Close Friends για τα Stories
- Κάντε Mute τους λογαριασμούς που δεν προτιμάτε
- Σημειώστε ένα recommended post σαν “Not Interested”
- Ειδικά στα μηνύματα, μη ξεχάσετε να δείτε τις ρυθμίσεις στο app ώστε να μη δέχεστε spam από ξένα accounts!
Πώς δουλεύει η αναζήτηση (search) στο Instagram;
Σε μία αναλυτικότατη ενημέρωση η εταιρία θέλησε να ξεκαθαρίσει πως λειτουργεί η καρτέλα της αναζήτησης, για να μας βοηθήσει να οργανώσουμε το περιεχόμενό μας με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να μας ανακαλύψουν πιο εύκολα!
Το συγκεκριμένο σημείο ενδιαφέρει πάρα πολύ τους διαφημιζόμενους της πλατφόρμας, αφού έτσι αυξάνουν και τις πιθανότητες να εμφανίζονται στους ενδιαφερόμενους πελάτες τους.
Όταν αναζητάμε λοιπόν κάτι, ο αλγόριθμος μας σερβίρει αποτελέσματα σύμφωνα με:
- Τι γράφετε στην αναζήτηση: Αναμφίβολα οι λέξεις που ψάχνουμε αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο. Ο αλγόριθμος ψάχνει τα σχετικά usernames, bios, captions, hashtags και τοποθεσίες
- Τη δραστηριότητά μας: Λογαριασμούς που ακολουθούμε, αναρτήσεις που είδαμε καθώς και πώς έχουμε διαδραστεί με αυτούς στο παρελθόν.
- Ενδείξεις σχετικά με τις αναρτήσεις: Όταν υπάρχουν πολλά αποτελέσματα, ο αλγόριθμος ξεχωρίζει τα πιο trending ή τα πιο σημαντικά βάσει των υπολοίπων signals.
Πώς θα εμφανίζεται η επιχείρησή σας στην αναζήτηση;
Φυσικά για εσάς είναι ακόμα πιο σημαντικό να σιγουρευτείτε ότι εμφανίζεστε στην αναζήτηση όταν σας ψάχνουν ευθέως, ή ακόμα και όταν θέλετε να σας ανακαλύψουν νέοι πελάτες.
Με αυτούς τους τρόπους λοιπόν θα αυξήσουμε τις πιθανότητες να εμφανιζόμαστε στις πρώτες θέσεις για συγκεκριμένες αναζητήσεις:
- Χρησιμοποίηστε τα σωστά keywords στο όνομα και το username: Όπως είδαμε το text είναι το κυριότερο στοιχείο στην αναζήτηση, συνεπώς φροντίζουμε να συμπεριλάβουμε τα κατάλληλα keywords στο όνομά μας!
- Προσθέστε τα σχετικά keywords, αλλά και την τοποθεσία σας στο bio: Τα keywords που σας ενδιαφέρουν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο bio, και το ίδιο ισχύει και για την τοποθεσία σας αν η επιχείρησή σου έχει φυσικό location!
- Βάλτε τις λέξεις κλειδιά και τα σωστά hashtags ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, όχι σε σχόλια:
«Για να εμφανιστεί η ανάρτησή σου στην αναζήτηση, τοποθέτησε τα keywords και τα hashtags εκεί, ΟΧΙ στα σχόλια!»
Το κείμενο σε αποσιωπητικά, αφορά στα λόγια του ίδιου τουAdam Mosseri, Head of Instagram, οπότε … τέλος τα hashtags στο πρώτο comment!
Πώς θα αναβαθμιστεί η αναζήτηση στο Instagram στο μέλλον;
Η εταιρία σκοπεύει να βελτιώσει την αναζήτηση και να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τους χρήστες όχι μόνο στον εντοπισμό συγκεκριμένου περιεχομένου, αλλά και στην ανακάλυψη και την έμπνευση φρέσκου από περισσότερους δημιουργούς (όπως γίνεται στην γραμμή αναζήτησης του pinterest).
Η τελευταία ενημέρωση που είχαμε τον Αυγούστο του 2021 λοιπόν κλείνει με τις αναβαθμίσεις που έρχονται στο άμεσο μέλλον, οι οποίες περιλαμβάνουν:
- Έρχονται νέες γλώσσες στο search
- Σύντομα θα μπορούμε να ψάχνουμε για εικόνες και βίντεο!
Συνεπώς ξεκινήστε να “ντύνετε” τις εικόνες και τα βίντεο που ανεβάζετε από εδώ και πέρα με σχετικό alt text.
Γενικότερα, είναι ξεκάθαρο πως και στο facebook/instagram marketing οφείλουμε να “κλέψουμε” μερικά όπλα από την φαρέτρα των SEO specialists!
Διαβάστε και ολόκληρη την αρχική επίσημη ενημέρωση από την εταιρία, στην οποία ενημερωνόμαστε και για αλλά θέματα όπως τα Reels και το Shadowbaning.
Το Instagram ανήκει στα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως, και οι Έλληνες χρήστες αφιερώνουν πολλές ώρες τη μέρα σε αυτό. Πλέον γνωρίζετε κάποια από τα πιο σημαντικά μυστικά του αλγορίθμου του και μπορείτε να τα εφαρμόσετε προς όφελός σας!