Το δανέζικο brand κλωστοϋφαντουργίας, Hobbii, μέτρησε αύξηση 80% στις αγορές στο eshop αφού εγκατέστησε το Conversion API του Facebook.
Στο 2021 πλέον μετράμε σχεδόν 2 χρόνια από την έναρξη της πανδημίας που χτύπησε όλο τον πλανήτη. Οι ανακατατάξεις που είχαμε στο χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης επίσης, με τη μεγαλύτερη ίσως να αφορά αυτή που ανακοινώθηκε από την Apple και τη μεταστροφή στη συλλογή first party data, έχουν αλλάξει το τοπίο σε μεγάλο βαθμό.
Πλέον κάθε στοιχείο και πληροφορία που συλλέγουμε στον κύκλο προβολής και πώλησης διαδικτυακά, φέρει μεγαλύτερο βάρος και ουσία από πριν.
Στη συγκεκριμένη προσπάθεια έρχεται να συμβάλλει το εργαλείο Facebook Conversion API που μας βοηθά να συλλέξουμε πιο αποτελεσματικά τα δεδομένα των εκστρατειών μας στις πλατφόρμες Facebook και Instagram, και το οποίο θα δούμε με το παράδειγμα της εταιρίας Hobbii:
Συγκεκριμένα, η εταιρία μέτρησε τα αποτελέσματα της εφαρμογής του Facebook CAPI χρησιμοποιώντας ένα conversion lift test. Η έκβαση των εκστρατειών δικαίωσε την επιλογή της, όπως προσδίδουν οι μετρήσεις της από τις 7 Μαΐου 2021:
- 80% αύξηση στις πωλήσεις μέσω eshop
- 58% γενική αύξηση πωλήσεων
- 15% αύξηση στην πωλήσεις που μετρήθηκαν λόγω CAPI
Τι είναι το Facebook Conversions API;
Το Conversions API (πρώην Server-Side API) ή CAPI, είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει την αποστολή σημαντικών «events» απευθείας από το server μας, στο Facebook. Την ίδια δουλειά πρακτικά κάνει και το Facebook Pixel, μόνο που το pixel ανήκει στην κατηγορία των cookies, τα οποία εξαρτώνται από τους browsers.
Cookies κρατάνε όλοι οι browsers, αλλά για πολλούς λόγους πλέον δεν αποτελούν αποτελεσματική επιλογή στο digital marketing, κυρίως λόγω των:
- Pop-up & adblockers
- GDRP plugins
- Αλλαγές στη συλλογή δεδομένων σε συσκευές iOS (blockers, GDPR, iOS αλλαγές, κτλ)
Το CAPI ωστόσο χειρίζεται τα λεγόμενα «server side events»: οποιοδήποτε interaction κρατάει σε data ο server, πχ. ένα checkout, ένα add to cart ή και μια contact form, τα κρυπτογραφεί και τα στέλνει στο facebook.
Πώς θα το εγκαταστήσω;
Το CAPI πλέον θεωρείται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για κάθε website που ζητά conversions (αγορές, leads, κτλ) και τα πάντα ξεκινάνε με το Domain Verification. . Όλα τα μεγάλα CMS (wordpress/shopify/magento κτλ) έχουν ειδικά plugins για αυτή τη δουλειά, ενώ μπορεί να γίνει και χειροκίνητα από developer.
Ποια ήταν η στρατηγική και οι τακτικές της εταιρίας;
Η Hobbii για τις νέες της καμπάνιες μέσω CAPI, χρησιμοποίησε μια σειρά διαφημίσεων με ποικιλία μορφών – συμπεριλαμβανομένου βίντεο, φωτογραφιών, Instant Experience και carousel, που βελτιστοποιήθηκαν για αγορές και συλλογή στοιχείων υποψήφιων πελατών μέσω του facebook ads manager.
Οι διαφημίσεις χρησιμοποίησαν δύο μορφές στόχευσης: αυτές που απευθύνονταν σε ένα ευρύ κοινό σε αγγλόφωνες χώρες (demographics campaign). Επιπλέον, για να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες, η ομάδα πραγματοποίησε καμπάνια παρόμοιων κοινών «lookalike audience», όπου το Facebook «διαβάζει» τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου κοινού σου και καλείται να εντοπίσει κοινά με αντίστοιχα ενδιαφέροντα.
Έτσι, με αυτούς τους 2 τύπους στόχευσης η εταιρεία κάλεσε τους χρήστες να εγγραφούν στο Newsletter της προκειμένου να ανοίξει κανάλι επικοινωνίας μέσω e-mail. Στη συνέχεια πωλησιακά Newsletters αποστέλλονταν στους χρήστες προκειμένου να γίνει (σε δεύτερο χρόνο) monetization του κοινού.
Το σημαντικότερο στοιχείο της συγκεκριμένης ενέργειας είναι πως η Hobii φρόντισε πρώτα να εγκαταστήσει το εργαλείο του Conversion API, παρακάμπτοντας έτσι τα προβλήματα που εμφανίζονται με το pixel λόγω της διαφορετικής πολιτικής των browsers, πραγματοποιώντας έτσι σε μεγαλύτερη και πιο αποτελεσματική στόχευση κοινού.
Το παράδειγμα αυτό προτείνουμε να ακολουθήσουν όλοι όσοι πραγματοποιούν e-commerce καμπάνιες στο μέσο, προκειμένου να μετρούν καλύτερα τα αποτελέσματα των ενεργειών τους και ταυτόχρονα να έχουν τη δυνατότητα για καλύτερη στόχευση στα Retargeting κοινά.
Ποια είναι η Hobbii
Η Hobbii είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μαλλιού και νήματος, δηλαδή προϊόντων κλωστοϋφαντουργίας. Ιδρύθηκε το 2015 στην Κοπεγχάγη της Δανίας και επεκτάθηκε σύντομα με επτά φυσικά καταστήματα.
Στόχος της εταιρίας ήταν να χρησιμοποιήσει της πλατφόρμες της Facebook προκείμενου να αυξήσεις τις πωλήσεις της αλλά και να γίνει γνωστή στους δυνάμει πελάτες της σε περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές.
Ο Christian Hasseriis, υπεύθυνος της διαφημιστικής εκστρατείας σχολίασε:
«Το Facebook είναι ένα ζωτικό κανάλι για την επιχείρησή μας, ειδικά για την απόκτηση νέων πελατών. Η ενσωμάτωση του Conversions API έχει ενισχύσει τη θέση μας στην πλατφόρμα δίνοντάς μας περισσότερα ακατέργαστα δεδομένα για τη βελτιστοποίηση της απόδοσής μας και μας παρέχει περισσότερες πληροφορίες για τη λήψη καλύτερων τακτικών αποφάσεων για τις καμπάνιες μας.»