Content Creator

Επαυξημένη πραγματικότητα (AR): Έτσι θα αλλάξει το ηλεκτρονικό εμπόριο

♾️ΜΕΤΑ: Αυτό είναι το όραμα του Ζάκερμπεργκ

Το facebook app θέλει να προσελκύσει τους δημιουργούς περιεχομένου με νέα εργαλεία!

Dark Light

Η επαυξημένη πραγματικότητα έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, κυρίως μέσω διάφορων αγαπητών εφαρμογών στα κινητά, ωστόσο στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα δείξει τις πραγματικές της προοπτικές!

Το Pokemon Go της Niantic ήταν το πρώτο viral παιχνίδι που το 2016 εισήγαγε το AR στη καθημερινότητά μας με πάνω από 1 δις downloads της εφαρμογής!

Τι είναι η επαυξημένη πραγματικότητα ή αλλιώς augmented reality;

Επαυξημένη πραγματικότητα (αγγλικά: augmented reality‎) είναι η σε πραγματικό χρόνο άμεση ή έμμεση θέαση ενός φυσικού, πραγματικού περιβάλλοντος, του οποίου τα στοιχεία επαυξάνονται από στοιχεία αναπαραγώμενα από συσκευές υπολογιστών, όπως ήχος, βίντεο, γραφικά ή δεδομένα τοποθεσίας. Ο όρος εισήχθη το 1992 από τον Τομ Κάουντελ. (πηγή, Wikipedia.org)

Με απλά λόγια είναι η προβολή του φυσικού κόσμου, επαυξημένη με εικονικά, ψηφιακά στοιχεία μέσα από μία συσκευή, όπως ένα σύγχρονο κινητό τηλέφωνο ή γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας.

Ποιες εταιρίες κολοσσοί επενδύουν σε αυτή την τεχνολογία;

Οι μεγαλύτερες εταιρίες τεχνολογίας έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου δισεκατομμυρίων πάνω στην επένδυση στο AR, και πως να μη το κάνουν άλλωστε, αφού ο νικητής θα κερδίσει την «κυριότητα» των πιο βασικών αγαθών στον ηλεκτρονικό κόσμο: το χρόνο, την προσοχή και τη διαδραστικότητα των χρηστών.

Για παράδειγμα η Apple επενδύει στην κάμερα με LiDAR scanner με την οποία εξοπλίζει τα iPhone και iPad Pro, ενώ η Google, παρότι ήταν η πρώτη που κυκλοφόρησε AR γυαλιά, πλέον έχει αφιερωθεί στην αναβάθμιση των Google Maps και λοιπών AR εφαρμογών.

Το Google Maps εισάγει το AR στην πλοήγηση

Επίσης, δε γίνεται να μην αναφέρουμε και τις προσπάθειες των Microsoft και Meta (πρώην Facebook). Η μεν έχει αφιερώσει πολύ χρόνο και χρήμα στις enterprise υπηρεσίες και το πως θα τις εξελίξεις με τις νέες τεχνολογίες AR και VR, ενώ η δεύτερη έχει ξεκινήσει ήδη την διάθεση της πρώτης γενιάς των γυαλιών της, τα Ray-Ban Stories.

Η επίσημη παρουσίαση των Ray-Ban Stories

Πώς θα αξιοποιηθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Σύμφωνα με το Statista, η αγορά της επαυξημένης πραγματικότητας μετριέται συνολικά στα $30,7 δις με περίπου 810 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, ενώ ήδη μέσα στο 2021 έχουν πουληθεί πάνω από 400.000 γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας.

Και όλος αυτός ο κόσμος είναι καταναλωτές  οι οποίοι πολλοί σύντομα θα απαιτούν από τα brands να μπορούν να ελέγχουν και να δοκιμάζουν νέα προϊόντα, ηλεκτρονικά, πριν καν μπουν στη διαδικασία να τα δουν και φυσικά.

Στην πραγματικότητα, το AR συνδυάζεται οργανικά με το μοντέλο «δοκίμασε πριν αγοράσεις», με αποτέλεσμα οι πελάτες να είναι πιο σίγουροι για την επιλογή τους και να προβαίνουν στην αγορά, και συνεπώς είναι μια εμπειρία που θα απαιτούν, πολύ σύντομα, από το «διαδικτυακό τους ταξίδι προς την αγορά».

Μία πολύ συγκεκριμένη καινοτομία εισάγει για παράδειγμα η Meta στο Facebook app, όπου η εταιρία MADE έχει δημιουργήσει μία AR διαφήμιση για να δοκιμάζεις έπιπλα στο σπίτι σου… απευθείας από το feed, τη στιγμή που βλέπεις μπροστά σου τη διαφήμιση!

Το βίντεο ανέβασε ο Martin Harbech, Group Director @ Meta

Η επαυξημένη πραγματικότητα έχει μπει ήδη στη ζωή μας (και στην τσέπη μας)

Η πλειονότητα του κόσμου έχει ήδη μία έτοιμη AR συσκευή στη τσέπη του, δηλαδή το κινητό του, και οι τεχνολογικοί κολοσσοί ήδη έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν ευρέως πρακτικές εφαρμογές!

Στο νέο αυτό κόσμο, οι εταιρίες και οι επιχειρήσεις που θα θελήσουν να εξελιχθούν και να δοκιμάσουν τις νέες αυτές ευκαιρίες, θα ανταμειφθούν με την προσοχή αλλά και τον οβολό των καταναλωτών.