Η αλλαγή της δεκαετίας καταφθάνει στο Facebook!

Instagram: Έρχονται νέα κίνητρα για creators στις συνδρομές!

Το Instagram φιλοδοξεί να αλλάξει μια για πάντα το influencer marketing

Dark Light

📢 Έρχεται ο μεγαλύτερος επανασχεδιασμός του app και του facebook.com εδώ και μία δεκαετία, με δύο ξεχωριστές κατηγορίες Feed: Το Main Home Feed και τα Χρονολογικά Feeds!

Συγκεκριμένα, ο ίδιος ο Mark Zuckerberg μας ανακοίνωσε το νέο Home Feed το οποίο θα αντιγράφει το TikTok στο σερβίρισμα περιεχομένου, ενώ τα νέα χρονολογικά feeds θα δείχνουν τα άτομα και τις σελίδες που έχεις επιλέξει.

Ας δούμε με μεγαλύτερη λεπτομέρεια τις μας επιφυλάσσει η νέα πραγματικότητα…

📱Αυτό θα είναι το νέο «Home Feed»

Το κεντρικό home feed θα είναι το default που θα ανοίγει με το app, και είναι το μέρος που θα λειτουργεί η νέα «discovery engine», δηλαδή η μηχανή προτάσεων περιεχομένου.

Η νέα τεχνολογία feed λειτουργεί με τα interests και το AI και η εταιρία σκοπεύει να την κάνει την πιο «έξυπνη», δηλαδή εθιστική, αλγοριθμική μηχανή προτάσεων περιεχομένου.

Ο νέος αλγόριθμος θα μπορεί να σερβίρει όλα τα είδη περιεχομένου που έχουμε συνηθίσει στο πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι τα facebook reels (καθώς και αυτά που μοιράζονται οι δημιουργεί από το Instagram) θα έχουν το πρώτο λόγο, αν και προς το παρόν τα facebook reels δεν έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα.

Τα κάθετα βίντεο και τα stories θα έχουν έπειτα σειρά στις προτιμήσεις του αλγορίθμου, και έπειτα οι εικόνες και τα άρθρα.

📱Ποια είναι η νέα καρτέλα «Feeds» και τι επιλογές μας δίνει;

Η νέα καρτέλα θα περιέχει μόνο χρονολογικά κατηγοριοποιημένα feeds, και μάλιστα θα έχουμε την επιλογή να καθορίζουμε σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενό τους.

Η παρουσία της συγκεκριμένης καρτέλας δεν έγινε μόνο για να δοθεί επιλογή στον κόσμο, αφού γνωρίζουμε πως οι ρυθμιστικές αρχές πλέον απαιτούν από τα κοινωνικά κανάλια την ύπαρξη τέτοιων επιλογών.

Το περιεχόμενο “suggested for you” δε θα υπάρχει στα χρονολογικά feeds (και πιστεύουμε πως με τον καιρό δε θα υπάρχει και η συγκεκριμένη σήμανση στο main feed), ενώ φυσικά διαφημίσεις θα βλέπουμε σε όλες τις καρτέλες.

Τέλος, υπάρχει περίπτωση να βλέπετε μερικές φορές το ίδιο περιεχόμενο στο κεντρικό και στα άλλα feeds (πχ. κάποιο trending post φίλου).

Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του facebook

Η Meta κάνει το μεγάλο βήμα προσπαθώντας να εξελιχθεί σε πλατφόρμα ανακάλυψης και ανάδειξης περιεχόμενου, αντί για απλό κοινωνικό δίκτυο.

Τα standards που έθεσε το TikTok με τον εθιστικό του αλγόριθμο πολύ απλά ανέδειξαν τις αδυναμίες, του δικού της μοντέλου, και τώρα προσπαθεί να προλάβει τις εξελίξεις.

Το μόνο που μένει είναι να δούμε είναι αν θα αγκαλιάσουν οι χρήστες τις αλλαγές και φυσικά πως θα επηρεάσει αυτό την οργανική απήχηση των σελίδων και το κόστος της διαφήμισης.

Το rollout έχει ήδη ξεκινήσει στο app, με desktop και mobile browser να έρχονται λογικά από εβδομάδα! Αναμένουμε να δούμε αν θα λάβει και η χώρα μας τις νέες αλλαγές, σύντομα.